စာအုပ္မ်ားကို လွန္ေလွာရင္းက ဒိုင္ယာယီစာအုပ္တအုပ္ၾကားမွ ႏွင္းဆီပြင့္ ေျခာက္ကေလးတခုကို ေတြ႔ရသည္။ အေရာင္လြင့္ျပယ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္နမ္းၾကည့္ေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းရန႔ံရေနသလို ခံစားရသည္။ ထိုႏွင္းဆီ ပြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျဖစ္အ ပ်က္မ်ားက ကၽြန္ေတာ့ေခါင္းထဲမွာ အစီအရီ ေပၚလို႔လာေလသည္။ သည္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္က ဆယ္တန္းေအာင္ခါစ ဆယ္ေက်ာ္ သက္အရြယ္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတိ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကေလးမွ ဦးေလးရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရသည္။ ဦးေလးက ရန္ကုန္မွာ "သရပါ" အမည္ရွိေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးဖြင့္ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္က စားပြဲထုိး ဝင္လုပ္ရသည္။ တေန႔တြင္ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း လူႀကီး တေယာက္ႏွင့္ လူငယ္ငါးေယာက္ ဆိုင္ထဲသို႔ ဝင္လာသည္။ လူႀကီးမွာ ႐ုပ္ ရည္တည္ၾကည္ခံ့ညားသည္။ ေတာင့္တင္းသန္မာၿပီး ေယာက်္ားပီသသူ ျဖစ္ သည္။ စားပြဲထိုးေကာင္ေလးက "စာေရးဆရာႀကီး တခြက္" ဟု ေအာ္လိုက္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္က စာအလြန္ဖတ္သူျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာဆိုသည္ႏွင့္ စိတ္ဝင္စားသြားသည္။ ဦးေလးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ "အဲဒါ စာေရး ဆရာႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ေပါ့ကြ" ဟု ေျဖသည္။ ထိုစာေရးဆရာႀကီး ေရးခဲ့ေသာ ဘုန္းေမာင့္တေယာက္တည္းရယ္၊ ေဒါက္တာ ေရခ်မ္းစေသာ ဝတၳဳမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္သိပ္ႀကိဳက္သည္။ လူငယ္ေတြက သူတို႔ႏွစ္သက္ရာ ေကာ္ဖီ၊ လက္ ဖက္ရည္၊ မုန္႔မ်ား မွာလိုက္ ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စာေရးဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို ေမးခြန္းမ်ား တရစပ္ေမးေနေလသည္။
“အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ဘာေၾကာင့္စစ္တိုက္ရတာလဲ ဆရာ”
“ျမန္မာႏုိင္ငံကထြက္တဲ့ ေရနံ၊ ကၽြန္းသစ္၊ ေက်ာက္သံ ပတၱျမား စတဲ့ သယံဇာတပစၥည္းေတြ လိုခ်င္လို႔ေပါ့ဗ်ာ”
“ဒါေတြရေတာ့ သူတုိ႔ခ်မ္းသာတာေပါ့”
“ဒါေပ့ါဗ်ာ….. သယံဇာတ ပစၥည္းေတြ ခြတုတ္ခြင့္ရေတာ့ ခ်မ္းသာတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြမွာသာ ဘာအက်ဳိးခံစားခြင့္မွ မရ ဘဲ မြဲၿပီးရင္းမြဲ လူေမြးေတာင္မေျပာင္တဲ့ဘဝ ေရာက္ခဲ့ရတယ္”
စာေရးဆရာႀကီးက လူငယ္ေလးမ်ားကို ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ တေလးတစားေျပာဆိုေနသည္။
“ျမန္မာေတြက ဘာေၾကာင့္ စစ္႐ႈံးတာလဲ…”
“လူမ်ဳိးညံ့လို႔ိမဟုတ္ဘူး။ အေနာ္ရထာ၊ အေလာင္းဘုရားစတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံပဲ။ မဟာဗႏၶဳလ စစ္သူႀကီးဆိုရင္ အဂၤလိပ္ေတြကေတာင္ ေလးစားခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းတဦးေပါ့။ အဂၤလိပ္ေတြက ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တယ္။ ျမန္မာေတြက ဓားနဲ႔ခုတ္တယ္။ လက္နက္အားကြာေတာ့ စစ္႐ႈံးရတာေပါ့”
သူက လက္ဖက္ရည္ကို တစိမ့္စိမ့္ အရသာခံၿပီးေသာက္ေနတယ္။
“သူရဲေကာင္းဆုိတာ ဘယ္လိုလူကို ေခၚတာလဲဆရာ”
“အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ကိုယ္အသက္ကိုမငဲ့ကြက္ဘဲ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားသူကို ေခၚတယ္။”
“သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဘယ္လို ဂုဏ္အဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စုံဖို႔ လုိသလဲ”
“ရဲ…. ဆုိတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ လိုက္ဖက္ေအာင္ သတၱိရွိၿပီး ရဲရင့္ရတယ္။ ေကာင္းဆုိတဲ့ ဆိုတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ စိတ္ထား ေကာင္းဖုိ႔လိုတယ္။ အဲဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စုံမွသာ သူရဲေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္….”
“ေၾကာက္တဲ့သူေတြက သူရဲေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေပါ့..”
“ဟုတ္တယ္… ေၾကာက္လြဲ ရဲမင္းျဖစ္ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ ေၾကာက္တဲ့လူဟာ အခြင့္ေကာင္းေတြကို လက္လြတ္ဆုံး႐ႈံးေစ တယ္။ သူရဲ ေကာင္းျဖစ္ခ်င္ရင္ ေၾကာက္စိတ္မေမြးမိဖုိ႔လိုတယ္။ စကားပုံတခုရွိတယ္ဗ်ား။ ေၾကာက္စိတ္ဟာ ဝံပုေလြကို ရွိရင္းစြဲအရြယ္ထက္ ႏွစ္ဆ ပိုႀကီးေစတယ္တဲ့။ ဆိုလိုတာက ေၾကာက္စိတ္ဟာ ရန္သူကို ပိုေၾကာက္ရြံ႕ေစတယ္။ ေလာကမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းဆုံးအရာက အဲ ဒီ့ေၾကာက္စိတ္ကိုယ္တိုင္ပဲ။”
သူက နံျပားေထာပတ္သုတ္ တဖက္ကို ေကာက္ဝါးေနျပန္သည္။
“သတၱိရွိၿပီး ရဲရင့္႐ုံတခုတည္းနဲ႔ သူရဲေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး လားဆရာ…”
“မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဗ်”
“သူရဲေကာင္းဟာ အမ်ားအက်ဳိး၊ တနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးကို ကို္ယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီး ေဆာင္ရြက္ရတဲ့အလုပ္ကိုး။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထားေကာင္းဘို႔လဲ လိုအပ္တယ္။ စိတ္ထားေကာင္းသူေတြမွသာ ေမတၱာအားႀကီးတယ္။ ေမတၱာအားႀကီးသူမွသာ အမ်ားအေပၚ ငဲ့ ညႇာ ဂ႐ုဏာထားတဲ့အလုပ္ လုပ္ႏိုင္တယ္။ စိတ္ထားမေကာင္းတဲ့သူေၾကာင့္ အမ်ားအေပၚ ေမတၱာမထားႏိုင္ဘူး။ အမ်ားအက်ဳိးကို မ ၾကည့္ဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ္အသိုင္းအဝိုင္းေကာင္းဖို႔ပဲၾကည့္တယ္။ အတၱသမားေတြေပါ့ဗ်ာ။ အတၱသမားဟာ ဘယ္ေတာ့ မွ သူရဲေကာင္းမျဖစ္ႏုိင္ဘူး”
သူက ယပ္ခပ္ေပးေနေသာ ကၽြန္ေတာ့အား ၿပဳံးျပလိုက္သည္။
“သူရဲေကာင္းဆိုတာ ပညာတတ္ဖို႔ လိုသလားဆရာ..”
“ဟာ….”
“လိုတာေပါ့ဗ်ာ.. ပညာရွိမွ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နားလည္တယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားနားလည္မွ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္တယ္။ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ရြက္မွ သူရဲေကာင္းျဖစ္မွာေပါ့။”
“ပညာဆုိတာ ဘာလဲဆရာ…”
“ပညာ ဆုိတာ အသိနဲ႔၊ အတတ္ကို ပညာလို႔ေခၚတယ္”
“ဘယ္ဟာအမွန္၊ ဘယ္ဟာမွား၊ ဘယ္ဟာ တရား၊ ဘယ္ဟာမတရား သိတဲ့ပညာကို အသိပညာလို႔ေခၚတယ္။ အသက္ေမြးမႈပညာ၊ စစ္ေရးပညာ၊ စီးပြားေရးပညာ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံစတဲ့ အတတ္ေတြကို အတတ္ပညာလို႔ေခၚတယ္”
စာေရးဆရာႀကီးက လက္ဖက္ရည္ကို ေမာ့ေသာက္ၿပီး လက္စသတ္လိုက္သည္။ ေနာက္နံျပားေထာပတ္သုတ္ကို ယူစားေနျပန္သည္။
“သူရဲေကာင္းက ဘာလို႔ ပညာတတ္ဘုိ႔ လိုတာလဲ….”
“သူရဲေကာင္းဆိုတာ မွန္တဲ့တရားတဲ့ဘက္က ရပ္တည္ရတယ္။ အမွား အမွန္၊ မတရား တရား ခြဲျခားသိဘုိ႔ အသိပညာရွိမွ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ မွားတဲ့ဘက္၊ မတရားတဲ့ဘက္က ရပ္တည္ေနရင္ လူဆိုး လူယုတ္မာ ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ သူရဲေကာင္းမွ မ ဟုတ္ဘူး။ လူတိုင္း ပညာတတ္ေလ ေကာင္းေလပဲ။ ပညာတတ္ရင္ အမွန္တရားထြန္းကားတယ္။ အမွန္တရားထြန္းကားမွ တိုင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္။”
“အမွန္ဆိုတာ ႏွစ္မ်ဳိးမျဖစ္ႏုိင္ဘူးလားဆရာ…. ပိုက္ဆံတျပားရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ ပန္းလိုေပါ့၊ ဆရာ့ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ ေခါင္း၊ ကၽြန္ေတာ့ ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ ပန္း။ ကဲ ႏွစ္ခုစလုံးမွန္မေနဘူးလား”
စာေရးဆရာက ေခါင္းညိတ္လိုက္ၿပီး
“မွန္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားေျပာသလို အမွန္ဆိုတာ အနည္းဆုံး ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တရားကေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးမရွိဘူး။ ေလာကီေရာ သံ သရာပါ ေကာင္းတဲ့တရား တမ်ဳိးပဲရွိတယ္။”
“ကၽြန္ေတာ့ကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါအုံး….”
“အမွန္တရားဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား….”
“ဟုတ္ကဲ့… ၾကားဖူးပါတယ္..”
“ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာသလို အမွန္ဟာ အနည္းဆုံးႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေလာက ျဖစ္စဥ္ထဲက အမွန္ေတြကိုေတာ့ တရားနဲ႔ မွတ္ ေက်ာက္တင္ၾကည့္ရတယ္။ တရားနဲ႔ အမွတ္ေက်ာက္တင္ခံႏိုင္မွသာ အမွန္တရားလို႔ေခၚတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ တရားမွသာ အမွန္ ျဖစ္တယ္။ မတရားတာ မွန္သမွ် အမွားပဲ။”
“ထပ္ရွင္းပါအုံး ဆရာ….”
“ေကာင္းၿပီး ျမန္႔မာ့သမုိင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ေတာင္သူလယ္သမားအေရးေတာ္ပုံဆိုတာ ခင္းဗ်ားတို႔ ေတြ႔ရမယ္။”
“ဆရာစံနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ အေရးေတာ္ပုံမဟုတ္လား။”
“ဟုတ္တယ္”
“ဒီကိစၥမွာ လယ္သမားေတြ သူပုန္ထတာကို အဂၤလိပ္အစိုးရက မလုိလားဘူး၊ မွားတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ သူတုိ႔အတြက္ အမွန္က ျမန္မာ ႏုိင္ငံကို ဆက္လက္ကၽြန္ျပဳၿပီး ဂုတ္ေသြးစုပ္ အျမတ္ထုတ္ဖုိ႔ပဲ။ လယ္သမားေတြဘက္ကၾကည့္ေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္က တုိ႔တိုင္းျပည္ ကၽြန္ ျဖစ္ရတာ အေနဆင္းရဲ အစားဆင္းရဲနဲ႔ ေသေတာင္မွတည့္ ေၾသာ္ ေကာင္း၏ ဘဝမို႔လို႔ သူပုန္ထတာ မွန္တယ္။ ဒီအမွန္ႏွစ္ခုကို တ ရားနဲ႔ မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည့္ရင္ ဘယ္လိုအေျဖထြက္မလဲ။”
“လယ္သမားေတြ သူပုန္ထတာ အမွန္တရားပဲ…”
“ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ အဂၤလိပ္က သူမ်ားတိုင္းျပည္ကို မတရားသိမ္းပိုက္ထားတာကို္း စာေရးဆရာက ေက်နပ္စြာ ၿပဳံးလိုက္ၿပီး မွန္ တယ္ ခင္ဗ်ားေျပာတာမွန္ပါတယ္။ အမွန္တရားကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မွ သူရဲေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။”
“တနည္းအားျဖင့္ သူရဲေကာင္းဟာ အမွန္တရားဘက္က ရဲရဲႀကီး ရပ္တည္ရမယ္။ ကိုယ္က သူရဲေကာင္း မျဖစ္ခဲ့ေတာင္မွ သူရဲေကာင္း ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို လက္ခုပ္တီး အားေပးရဲတဲ့ ျပည္သူေကာင္းေတာ့ ျဖစ္ရမယ္။ အေခ်ာင္သမား မျဖစ္ပါေစနဲ႔…”
စာေရးဆရာက စီးကရက္တလိပ္ထုတ္၍ မီးညႇိလိုက္ၿပီး ဖြာ႐ႈိက္ေနျပန္သည္။
“အေခ်ာင္သမားဆိုတာ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးလဲ ဆရာ…”
“သာမွေပါင္းတယ္
ႏိုင္မွ တုိက္တယ္ဆိုတာ အေခ်ာင္သမားပဲ၊
အဲဒီလူေတြဟာ ဟိုဘက္လိုလို ဒီဘက္လိုလို ၾကားေနသလို ဝါးတားတား လုပ္တတ္ၾကတယ္။ သူရဲေကာင္းဆုိ ၾကားမေနဘူး။ အမွန္ တရားဘက္ ရဲရဲႀကီး ရပ္တည္တယ္။ ၾကားေနတယ္ဆိုတာ လူေၾကာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အေခ်ာင္သမားပဲ။ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ ျခင္းမရွိဘဲ ၾကားေနတာဟာ အမွား၊ ဒါမွမဟုတ္ မတရားကို သြယ္ဝိုက္ေသာနည္းနဲ႔ အာေပးေထာက္ခံတာပဲ။ အမွန္တရား ေမွးမွိန္ အား နည္းေလ၊ အေခ်ာင္သမားမ်ားေလပဲ။ သူရဲေကာင္းဟာ ဘယ္လို အေျခအေနမွာမဆို အမွန္တရားကို သစၥာမေဖာက္ဘူး။”
“အသိပညာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ အတတ္ပညာကေကာ သူရဲေကာင္းတေယာက္အတြက္ လုိတာပဲလား”
“သိပ္လိုတာေပါ့ဗ်ာ ျမန္မာေတြ အဂၤလိပ္ေတြကို စစ္႐ႈံးခဲ့တာဟာ အတတ္ပညာခ်ဳိ႕တဲ့လိုပဲ။ သူတို႔က ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တယ္။ ကိုယ္က ဓားနဲ႔ခုတ္တယ္။ အား မတန္ေတာ့ ႐ႈံးရတာေပါ့။ ေအာင္ျမင္တဲ့ သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္ရင္ ရန္သူကို ယွဥ္ႏိုင္တဲ့ အတတ္ပညာရွိဖို႔ လိုတယ္။ သူရဲေကာင္းမွ မ ဟုတ္ဘူး။ လူတိုင္းပညာတတ္ေလ ေကာင္းေလပဲ။ ကိုယ္တတ္တဲ့ပညာက သူမ်ားတိုင္းျပည္ထက္သာရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ေရွ႕တန္း ေရာက္မယ္။ ပညာမတတ္ရင္ေတာ့ သူမ်ားေနာက္ ေရာက္မွာပဲ”
သူက စီးကရက္ တ႐ႈိက္မတ္မတ္ ဖြာ႐ႈိက္ေနျပန္သည္။
“သူရဲေကာင္းတေယာက္ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးလက္နက္ ဘာလဲဆရာ”
“သူရဲေကာင္းတေယာက္ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးလက္နက္ဟာ သူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပဲ။ ဘုရင္ ဧကရာဇ္တပါးဟာ သူရဲေကာင္း တေယာက္ကို အက်ဥ္းခ်ခ်င္ခ်၊ ဒါမွမဟုတ္ သစ္ပစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ အ႐ႈံးေပး အညံ့ခံေအာင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ ငါ၏ ဦးေခါင္းကား ေသြးသံတုိ႔ျဖင့္ ခ်င္းခ်င္းနီ၏၊ သို႔ေသာ္ မညႊတ္ဆုိတဲ့စကားကို ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ကဲ့”
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ စကားမဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္”
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အဲဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့လို႔ ျမန္မာျပည္ လႊတ္လပ္ေရးရခဲ့တာေပါ့။ ”
စာေရးဆရာက လူငယ္တေယာက္ငွဲ႔ေပးေသာ ေရေႏြးပန္းကန္ကို ယူေသာက္ေနၿပီး….
“ဓားလွံကိုင္မွ သူရဲေကာင္းျဖစ္တာလားဆရာ…”
“ဓားလွံမကိုင္ဘဲနဲ႔လဲ သူရဲေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူလူဘက္က ရပ္တည္သူ မည္သူမဆို သူရဲေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ စားေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ သတင္းဆရာေတြဟာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးမွာ၊ ကေလာင္လက္စြဲၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ႕ ရန္သူေတာ္ စာရင္းထဲမွာ ရန္သူနံပါတ္တစ္က ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိုင္းပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ရန္သူန႔ံ ပါတ္ ငါးအဆင့္ပဲ ရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီထိေအာင္ ကေလာင္က လက္စြမ္းထက္ခဲ့တယ္။ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ တန္းတူညီမွ်မႈ ဒီသုံးခု အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္သူ မည္သူမဆို သူရဲေကာင္းပါပဲ။”
စားေသာက္ၿပီးေနာက္ သူ႔အဖြဲ႔သားမ်ား သရပါဆိုင္ကေလးထဲမွ ထြက္ခြာသြားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူရဲေကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အ ယူအဆမ်ားက ကၽြန္ေတာ့ရင္ထဲမွာ စြဲမက္က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။
ေန႔လည္တုိင္းတြင္ စာေရးဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ သရပါ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးသို႔ ေရာက္လာတတ္သည္။ အေပါင္းသင္း မင္သူျဖစ္ ၍ သူႏွင့္အတူ လူအုပ္တမႀကီး ပါလာေလ့ရွိသည္။
စာေရးဆရာတခြက္ဟု လွမ္းေအာ္လုိက္တိုင္း သူက ႏွစ္လိုဖြယ္အၿပဳံႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့ကို ႏႈတ္ဆက္ေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိ ေသာ သူ၏ အမူအက်င့္တခုမွာ စီးကရက္စြဲအလြန္အကၽြံေသာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မီးခိုးမစဲေအာင္ ေသာက္ေလ့ရွိၿပီး စီးကရက္စြဲေနဟန္ တူသည္။ တခါေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆိုင္သို႔ အၾကာႀကီးမလာဘဲ ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းေနသည္။ တေန႔မွာ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ခန္႔ရွိ သူ႔ သားေလးကို လက္တြဲၿပီး ဆိုင္ထဲကို ဝင္လာသည္။ သူ႔ ခႏၶာကိုယ္မွာ မယုံႏုိင္စရာ ပိန္ခ်ဳံက်သြားသည္။
“ဆရာႀကီး ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းလွခ်ည့္လား..”
“ေဆး႐ုံတက္ေနရလုိ႔ မလာႏိုင္တာပါ…”
“စီးကရက္မွာဦးမလား ခင္ဗ်ား…”
“ေန…ေန …. ကိုယ္စီးကရက္ ျဖတ္လိုက္ၿပီ”
သူ႔သားေလးကို ႐ုပ္ရွင္ျပလာဟန္တူူသည္။ သားကေလးက ၾကည့္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း စၿမဳံ႕ျပန္ေနသည္။
“ဟာၾကဴလီက ေတာ္ေတာ္ေတာင့္တာပဲ။ လူဆိုးႏွစ္ေယာက္ကို လက္တဖက္စီနဲ႔ အသာေလးမထားႏိုင္တယ္ေနာ္ ေဖေဖ..”
“အဲဒါအေလးမလို႔ ႂကြက္သားတုပ္ခိုင္လာတာေပါ့ သားရဲ႕။ ေယာက္်ားဆိုတာ ေယာက်္ားပီပီသသနဲ႔ ေတာင့္တင္းသန္မာရတယ္”
“ဟာၾကဴလီထက္သန္တဲ့လူ ရွိေသးလားဟင္”
“ဂရိပုံျပင္ထဲက အက္တလတ္စ္ ဘီလူးကေတာ့ ေလာကမွာ အသန္မာဆုံးပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူက ေတာင္ထြတ္ တခုေပၚက ေန မိုးေကာင္းကင္ႀကီးကို ဒူးေထာက္ၿပီး ထမ္းထားႏိုင္လုိ႔ပဲ”
“ဟာ…. မိုးေကာင္ကင္ႀကီး တခုလုံးကို ထမ္းထားႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္သန္တာေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူက ဘာကိစၥ မိုးေကာင္းကင္ကို ထမ္းထားရတာလဲ”
“လူသားေတြအေပၚ မိုးေကာင္းကင္ႀကီး ပိက်လာမွာစိုးလို႔ေပါ့ သားရဲ႕…”
“သူပခုံးမနာဘူးလား ေဖေဖ….”
“နာတာေပါ့ကြယ္။ ေနာက္ဆုံး မခံႏုိုင္ေတာ့ ပါးဆီးယပ္စ္ေခၚတဲ့ သူရဲေကာင္းကို အကူအညီေတာင္းရတယ္…”
“ဘယ္လုိ အကူအညီေတာင္းတာလဲဟင္..”
“ပါးဆီးယပ္စ္က သူရဲေကာင္းတဦးေပါ့၊ သူ႔ကို ေအသင္ၿမိဳ႕ေစာင့္ နတ္သမီး ေအသီနာက စုန္းမႀကီး ေဂၚဂြင္မဒူဆာရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္ ခိုင္းတယ္။ ဒီစုန္းမႀကီးရဲ႕ေခါင္းက ဆံပင္ေတြက ေႁမြေတြျဖစ္ေနၿပီး လူက ေတာင္ပံေတြနဲ႔ ဂဠဳန္ပုံျဖစ္ေနတယ္။ ေၾကာက္စရာအေကာင္း ဆုံးက သူ႔မ်က္လုံးေတြပဲ။ ျမင္ရသူကို ေက်ာက္႐ုပ္ျဖစ္သြားေစတယ္။ ပါးဆီးယတ္စ္က လူသန္ႀကီး အက္တလတ္စ္ကို ေဂၚဂြင္မဒူဆာ ေနတဲ့ ေနရာကို လမ္းညႊန္ေပးဖုိ႔ အကူအညီေတာင္းတယ္။ အတ္တလတ္စ္ က မိုးေကာင္းကင္ကို ထမ္းထားရတာဆိုေတာ့ သူ႔ဦးေခါင္း က တိမ္ေတြအေပၚေရာက္ေနၿပီး ေဂၚဂြင္မဒူဆာေနတဲ့ ေနရာကို လွမ္းျမင္ရတာကိုး။ အက္တလတ္စ္က ေကာင္းၿပီး။ မင္းကို မဒူဆာရွိ တဲ့ေနရာကို လမ္းညြန္ေပးလုိက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမိုးေကာင္ကင္ႀကီးကို ထမ္းထားရတဲ့အတြက္ ငါ့တကိုယ္လုံး ေညာင္းညာကိုက္ခဲလွၿပီ။ ဒီေဝဒနာလႊတ္ေျမာက္ေအာင္ မဒူဆာ ရဲ႕ ဦးေခါင္းျပတ္ကို ရခဲ့ရင္ ငါ့ကို အရင္ျပပါဆုိၿပီး ေတာင္းဆိုလုိက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မဒူဆာရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ပါးဆီးယတ္စ္က အက္တလတ္စ္ကို ျပလိုက္တယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ အက္တလတ္စ္ဟာ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး အ ျဖစ္ေျပာင္းလဲ သြားတယ္ကြဲ႕…”
“သဘာဝတရားအတိုင္း ေကာင္းကင္က သူ႔ဘာသာသူ မိုးေပၚမွာေနတာ။ အလကား ေျမေပၚ ေရာက္လာပါ့မလား။ ေရာက္ လာဦး ေတာ့ ပိရင္ အမ်ားကေသမွာပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ကိုယ္က အမ်ားအတြက္ ပခုံအနာခံၿပီး ထမ္းပိုးေနမလဲ။ ေတာ္ေတာ္႐ူးတဲ့ ဘီးလူးပဲ…”
“သား၏ စကားကို ဖခင္စာေရးဆရာက သေဘာက်စြာ ၿပဳံးရယ္ေနေလသည္။ ၿပီးမွ…”
“အမ်ားအတြက္ ပခုံးအနာခံၿပီး ထမ္းပိုးေနတဲ့ အက္တလတ္စ္ဘီးလူးကို အ႐ူးလို႔ ထင္ရေပမဲ့ ပုံျပင္ထဲကလုိသာ သူ႔ေၾကာင့္ လူေတြ အ သက္ရွင္ခြင့္ရခဲ့ရင္ အက္တလတ္စ္ကို သူရဲေကာင္းလို႔ ေဖေဖတို႔ မွတ္ယူသင့္တယ္။ ေကာင္းကင္က သူ႔ဘာသာသူ မိုးေပၚရွိေနသင့္ ေပမဲ့ တခါတရံ ေျမေပၚက်လာၿပီး ေကာင္းကင္ပိတဲ့အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္ကြဲ႔။ သားေလးႀကီးေတာ့ ဒီလိုေကာင္းကင္ပိတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေကာင္းႀကံဳရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အဖိႏွိပ္ခံ လူသားေတြအတြက္ ကိုယ္တိုင္က အက္တလတ္စ္ ဘီး လူးလို ထမ္းပိုးႏိုင္ရင္ ထမ္းပိုး၊ မထမ္းပိုးႏိုင္ရင္ ပါဆီးယပ္စ္လို သူထမ္းပိုးေနတဲ့ ေဝဒနာကိုသက္သာေအာင္ လုပ္ေပးသင့္တယ္”
ဟု ေတြးေတြးဆဆ ေျပာေနသည္။
ထို႔ေနာက္ သူ႔သားေလးကို လက္တြဲၿပီး သရပါဆိုင္ကေလးက တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြာသြားေလသည္။ ထုိျမင္ကြင္းမွာ စာေရးဆရာႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆုံး ေတြ႔ခဲ့ရေသာ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ မၾကာမီ သူ ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆး႐ုံတက္ရသည္။ အ ဆုတ္ကင္ဆာေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း ၾကားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေလးစားေသာ စာေရးဆရာႀကီးျဖစ္၍ ေနာက္ဆုံးဂါဝရျပဳ သည့္အေနျဖင့္ သူ၏အသုဘသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္မွာ လူခ်စ္လူခင္မ်ား သူျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ အ သုဘကို ၾကည့္၍ သိႏိုင္သည္။ လူထုလူတန္းစားအသီးသီးက လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ၾကပါသည္။ အသုဘမွာ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွ သည္။ သူ႔အတြက္ ပန္းေခြ၊ ပန္းျခင္းတို႔မွာ ေရတြက္၍ မကုန္ႏုိင္ေတာ့။ သူ႔ကို သၿဂႌဳလ္ၿပီးခ်ိန္မွာ လူထုက ပန္းေခြပန္းျခင္းမ်ားမွ ႏွင္းဆီ နီနီတပြင့္ကို ယူထားလိုက္သည္။
“လူတေယာက္ရဲ႕ သမိုင္းဟာ လူ႔ေလာကႀကီးက သူ႔ပခုံးအေပၚ ပစ္တင္လိုက္တဲ့ တာဝန္ကို သူဘယ္ေလာက္ ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္း ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ တိုင္းတာရတယ္”
ဆုိေသာ စာေရးဆရာကား ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီ။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ အက္တလ္စ္ဘီလူးလို မိုးေကာင္ကင္ကို ပခုံးျဖင့္ ထမ္းပိုးထား ခဲ့သူ သူရဲေကာင္းတေယာက္ျဖစ္သည္။
လူေသေသာ္လည္း သမိုင္းမေသ…ႏွင္းဆီနီနီကေလးက အခုေတာ့ ေျခာက္ေသြ႔သြားခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ႐ွဴ ႐ႈိက္မိဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
နတ္မွဴး
Photo by: http://images.google.co.th
အတ္တလတ္စ္ သုိ ့မဟုတ္ မုိးေကာင္းကင္ကုိ ေအာင္နုိင္သူ
Sunday, October 31, 2010
အေၾကာင္းအရာ:
ေဆာင္းပါး
အခ်ိန္က : 9:59 AM
0 comments:
Post a Comment