သိပၸၸံေခတ္၊ အာကာသေခတ္ဟူ၍ ေရပန္းစားေနေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ သိပၸၸံပညာသည္သာ ေခတ္မီ၍ ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာသည္ ေခတ္မမီေတာ့ဟု လူမ်ားစြာတို႔က အထင္မွားမိၾကေပလိမ့္မည္။အမွန္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္က ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ သိပၸၸံပညာရပ္မ်ားသည္သာ ယေန႔ ေခတ္မမီေတာ့ပါ။ ယခုေတြ႕ရွိထားေသာ သိပၸၸံပညာရပ္မ်ားသည္လည္း ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာလွ်င္ ေခတ္တံုးသြားပါလိမ့္မည္။
ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာသည္ကား ႏွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္လင့္
ကစား ဆန္းသသစ္လ်က္ ထိပ္တန္းက်လ်က္ပင္ ရွိေနပါသည္။ ပတၱျမားမွန္လွ်င္ ႏြံမွာနစ္ေသာ္လည္း မညစ္။
တရားစစ္မွန္ကန္လွ်င္ ေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းေသာ္လည္း မေဟာင္း။
သိပၸၸံပညာ၏ဆန္းၾကယ္မႈဆိုသည္မွာ ရုပ္၏ဆန္းၾကယ္မႈသာျဖစ္သည္။ ရုပ္၏ဆန္းၾကယ္မႈသည္ နာမ္၏ဆန္းၾကယ္မႈကို မယွဥ္တုႏိုင္ပါ။ ရုပ္တရားတို႔ကို နာမ္တရားတို႔က ႀကီးစုိးေနသည္။ သိပၸၸံပညာကို စိတ္ကသာ ဦးေဆာင္ေပးေနသည္ မဟုတ္ေလာ။
သိပၸၸံပညာသည္ ရုပ္ဟုဆိုအပ္ေသာ ျဒပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္အေၾကာင္းတို႔ကိုသာ သိနားလည္သည္။ နာမ္တရားျဖစ္သည့္စိတ္ႏွင့္ ေစတသိက္တို႔၏ အေၾကာင္းကို မသိနားမည္ေခ်။
သိပၸၸံပညာသည္ ရုပ္၀တၱဳမ်ားကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေစၿပီး လူသံုးပစၥညး္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ကၠသာ၊ မစၧရိယ စသည့္ ေစတသိက္ဆိုးတို႔၏ ျခယ္လွယ္ျခင္းကို ခံေနၾကရေသာ ကမာၻသူကမာၻသားတို႔ကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေအာင္ မဆံုးမေပးႏိုင္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ေအာင္လည္း မဖန္တီးေပးႏိုင္ပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔ လြန္ကဲ့ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဘ၀ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ကို မရရွိႏိုင္ပါ။
သိပၸၸံပညာက ထုတ္လုပ္ေပးလိုက္ေသာ လက္နက္ဆန္းမ်ားသည္း ယေန႔ကမာၻ႕ေဒသေပါင္းမ်ားစြားတို႔
၌ လူသားတို႔၏ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ကို ေခ်မႈန္းလ်က္ရွိၾက၏။ တိုက္ခ်င္းပစ္ ဒံုးပ်ံႀကီးမ်ားႏွင့္ အဏုျမဴထိပ္ဖူးမ်ားက ကမာၻႀကီးတစ္ခုလံုး ကို ေခ်မႈန္းပစ္ရန္ ဒံုးပ်ံစင္ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ အသင့္ေစာင့့္ေနၾကေလၿပီ။ တတိယကမာၻစစ္ကို မည္သူတားဆီးႏိုင္အံ့နည္း။
သူေတာ္ေကာင္းတရားမထြန္းကားဘဲ လူမိုက္တရားအားေကာင္းေနလွ်င္ လူသားအေပါင္းတို႔သည္ အေႏွးႏွင့္အျမန္ အစုလိုက္၊ အၿပံဳလိုက္ စေတးခံၾကရမည္သာတည္း၊
သူေတာ္ေကာင္းတရားထြန္းကားေအာင္ သိပၸၸံပညာက မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ပါ။ ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာကသာ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည္။
ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တို႔ဦးေဆာင္သည့္ တရားဆိုးမ်ားကို ႏွိမ္ႏွင့္ၿပီးလွ်င္ ဘ၀ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရရေအာင္ ရြက္ေဆာင္ေပးႏိုင္၏။
ကမာၻတစ္၀န္းလံုး၌ ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာတာရားျမတ္ ပြင့္လန္းထြန္းကားမည္ဆိုလွ်င္ ဤကမာၻႀကီးသည္ လက္ငင္းခ်က္ခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာသြားေပးလိမ့္မည္
။ ေလာကီနယ္ႏွင့္ ေလာကုတၱရာနယ္တို႔၌ တကယ္ရွိေသာ အရွိတရားမ်ားမွာ ျမတ္ဗုဒၸၸၶၶၶညႊန္ျပထားသည့္အတို
င္း စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗြာန္ဟူ၍ ေလးပါးတို႔ျဖစ္ၾက၏။ ဤသို႔ ပရမတၱေလးပါးရွိေၾကာင္းိကု သက္ေသအထင္အရွားရွိသျဖင့္ မည္သူမွ် မျငင္းဆိုႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ သိပၸၸံပညာသည္ ရုပ္တရားတစ္ပါးကိုသာ သိသည္။ က်န္တရား သံုးပါးကို မသိေခ်။
တစ္ဖန္ ဤပရမတၱတရားအေပါင္းတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ဆက္ႏြယ္ပံုကို ရွင္းျပရန္ အတြက္ အစံုးစြန္မွန္ကန္ေသာ နိယာမတရားငါးပါးရွိသည္။
(၁) ဥတုနိယာမ = ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနိယာမမ်ား
(၂) ဗီဇနိယာမ = ဇိ၀ဆိုင္ရာနိယာမမ်ား
(၃) စိတၱနိယာမ = စိတ္တို႔၏ျဖစ္ၿမဲသေဘာ
(၄) ကမၼနိယာမ = ကံတရားတို႔၏ ျဖစ္ၿမဲသေဘာ
(၅) ဓမၼနိ.ယမ = သဘာ၀ဓမၼတို႔၏ ျဖစ္ၿမဲသေဘာ
ဤသို႔ ေလာကအလံုးစံုကို လႊမ္းၿခံဳႏို္င္ေသာ နိယာမငါးပါးရွိသည့္အနက္ သိပၸၸံပညာက ပထမနိာယမႏွစ္ခုကိုသာ သိနားလည္သည္။ က်န္နိယာမသံုးပါကို မသိနားမလည္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ သိပၸၸံပညာသည္ ဘ၀ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ေလာကျပႆနာမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္းေပးႏိုင္ပါ။
ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ နိယာမငါးပါးလံုးကို သိမ္းက်ဳံးၿခံဳငံုထားသျဖင့္ ဘ၀ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ေလာကျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းေပႏိုင္စြမ္းရွိ၏။
ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာသည္ လူတို႔၏စိတ္ကို ရိုင္စိုင္းယုတ္ညံ့ ၾကမ္းၾကဳတ္ညစ္ႏြမ္းေစၾကေသာ ကိေလသာတရားဆိုးမ်ားအား ခ်ဳိးႏွိမ္ဖယ္ရွားႏိုင္ေစသည့္ နည္းလမ္းမွန္ကို ညန္ျပေပးႏိုင္၏။
စိတ္ထားျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ေသာု လူေကာင္းလူေတာ္မ်ား ေပၚထြန္းေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္၏။ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ အမွန္ႏွင့္ အမွားကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားျပႏိုင္၏။
သိပၸၸံပညာက ေပးစြမ္းႏို္င္ေသာ ခ်မ္းသာသုခထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာသာလြန္သည့္ ခ်မ္းသာသုခကို ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာက ေပးေဆာင္ႏိုင္၏။
ဂရိေတြးေခၚရွင္ ဆိုကေရးတီးေျပာၾကားခဲသည့္အတိုင္
း ``လူသားတို႔သည္ အမွန္တရားကို သိေအာင္ရွာႀကံၾကရမည္။ အမွန္တရားကိုသိလွ်င္ အမွားကို မည္သူမွ် ျပဳလုပ္ေတာ့မည္မဟုတ္´´။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းပင္ မွန္ကန္ေသာ ဘ၀လမ္းညႊန္ခ်က္ကို ရရွိၿပီး စိတ္ခ်ရေသာ ဘ၀အာမခံခ်က္ကို ေထြးပိုက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာကို အေဆတလ်င္ သင္အံသင့္ၾကေလၿပီ။
ကမာၻ႕သိပၸၸံပညာေက်ာ္ အိုင္းစတိုင္းက ဤသို႔မိန္႔ဆိုသြာ၏။
Religion is lame without science and science is blind without religion.
သိပၸၸံပညာမပါေသာ ဘာသာေရးသည္ အက်ဳိးျဖစ္ၿပီး ဘာသာေရးမပါေသာ သိပၸၸံပညာသည္ အကန္းျဖစ္သည္။
ယေန႔ကမာၻေပၚတြင္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ သိပၸၸံပညာသည္ အမွန္လိုအပ္ေနပါ၏။ သို႔ရာတြင္ သိပၸၸံပညာသည္ ေျခလက္သန္စြမ္းသည္ အကန္းႏွင့္ တူေနသျဖင့္ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ အဘိဓမၼာတရားကို ဆတက္တပိုးတိုး၍ပင္ လိုါအပ္ေနပါ၏။
ေလာကီပညာကိုသင္ၾကားရင္း လက္တစ္ကမ္းတြင္ပင္ အရန္သင့္ရွိေနေသာ ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာကို သင္အံသြားလွ်င္ အျမတ္ဆံုး ဘ၀ဆုလာဘ္ကို ဧကန္မုခ်ရရွိမည္သာတည္း။
က်မ္းကိုး။ ။ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္၏ အဖိုးတန္ဆံုးဘ၀ပညာ တကၠသိုလ္အဘိဓမၼာ အတြဲ ၁၊ ၂၊ ၃
ဗုဒၸၸၶၶၶအဘိဓမၼာ
သိပၸၸံပညာႏွင့္ အဘိဓမၼာ
Sunday, July 31, 2011
အေၾကာင္းအရာ:
ေဆာင္းပါး
အခ်ိန္က : 9:40 AM
0 comments:
Post a Comment